Multi World System

Multi World System, czyli to co ma CipSoft, a każdy szanujący się admin chce mieć.

Dzisiaj opiszę, jak można coś takiego zrobić.

A więc zaczynamy.

Najpierw pobieramy źródła silniczka (nie wiem skąd, to mało ważne). Następnie przy kompilacji jak dochodzimy do: ./configure

to w parametrach doklejamy: –enable-login-server (przed słowem enable są dwa znaki '-')

i kompilujemy.

Silniczek mamy gotowy. Teraz czas na data/XML/servers.xml

servers.xml
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<servers>
	<server id="0" name="NPVP" versionMin="870" versionMax="870" address="127.0.0.1" port="7172"/>
	<server id="1" name="PVP" versionMin="870" versionMax="870" address="127.0.0.1" port="7174"/>
</servers>

Teraz wyjaśnienie:

Listę serwerów mamy już z głowy, teraz ich konfiguracja. Główny świat jest domyślnie dobrze skonfigurowany. Czas na drugi. Otwieramy config.lua i szukamy takich linijek:

config.lua
worldId = 0
loginPort = 7171
gamePort = 7172
loginOnlyWithLoginServer = false

W analogiczny sposób możemy dodać nieskończenie wiele światów. Trzeba tylko pamiętać, że za serwer do logowania robi nasz główny o loginPort=7171 i worldId=0, więc jeśli go wyłączycie to nie da się zalogować na inne światy.

Odnośnie worldId - najlepiej numerować po kolei. Maksymalnie może to być 99. Jeśli chcemy więcej, musimy już się pobawić :-P