====== Multi World System ====== Multi World System, czyli to co ma CipSoft, a każdy szanujący się admin chce mieć. Dzisiaj opiszę, jak można coś takiego zrobić. A więc zaczynamy. Najpierw pobieramy źródła silniczka (nie wiem skąd, to mało ważne). Następnie przy kompilacji jak dochodzimy do: //./configure// to w parametrach doklejamy: **//--enable-login-server//** (przed słowem //enable// są dwa znaki '-') i kompilujemy. Silniczek mamy gotowy. Teraz czas na data/XML/servers.xml Teraz wyjaśnienie: * **id** - jest to nr identyfikujący świat z config.lua (o nim za chwilkę) * **name** - jest to nazwa naszego świata, która będzie się wyświetlała na liście postaci * **versionMin** i **versionMax** - są to obsługiwane przez serwer wersje klienta tibii * **address** - adres ip serwera lub też host * **port** - jest to __game__ port Listę serwerów mamy już z głowy, teraz ich konfiguracja. Główny świat jest domyślnie dobrze skonfigurowany. Czas na drugi. Otwieramy //config.lua// i szukamy takich linijek: worldId = 0 loginPort = 7171 gamePort = 7172 loginOnlyWithLoginServer = false * **worldId** - tutaj podajemy te samo id co w //servers.xml// * **loginPort** - wpisujemy jakiś nie używany port (nie będzie nam potrzebny) * **gamePort** - wpisujemy tutaj port taki sam jak w //servers.xml// * **loginOnlyWithLoginServer** - jako, że z tego serwera i tak nikt nie będzie się logował, zmieniamy to na true (usuniemy w ten sposób, nieprzyjemny dla oka efekt przeskoku na listę postaci w drugim serwerze W analogiczny sposób możemy dodać nieskończenie wiele światów. Trzeba tylko pamiętać, że za serwer do logowania robi nasz główny o loginPort=7171 i worldId=0, więc jeśli go wyłączycie to nie da się zalogować na inne światy. Odnośnie //worldId// - najlepiej numerować po kolei. Maksymalnie może to być 99. Jeśli chcemy więcej, musimy już się pobawić :-P