====== Multi World System ======
Multi World System, czyli to co ma CipSoft, a każdy szanujący się admin chce mieć.
Dzisiaj opiszę, jak można coś takiego zrobić.
A więc zaczynamy.
Najpierw pobieramy źródła silniczka (nie wiem skąd, to mało ważne).
Następnie przy kompilacji jak dochodzimy do:
//./configure//
to w parametrach doklejamy:
**//--enable-login-server//** (przed słowem //enable// są dwa znaki '-')
i kompilujemy.
Silniczek mamy gotowy.
Teraz czas na data/XML/servers.xml
Teraz wyjaśnienie:
* **id** - jest to nr identyfikujący świat z config.lua (o nim za chwilkę)
* **name** - jest to nazwa naszego świata, która będzie się wyświetlała na liście postaci
* **versionMin** i **versionMax** - są to obsługiwane przez serwer wersje klienta tibii
* **address** - adres ip serwera lub też host
* **port** - jest to __game__ port
Listę serwerów mamy już z głowy, teraz ich konfiguracja. Główny świat jest domyślnie dobrze skonfigurowany.
Czas na drugi. Otwieramy //config.lua// i szukamy takich linijek:
worldId = 0
loginPort = 7171
gamePort = 7172
loginOnlyWithLoginServer = false
* **worldId** - tutaj podajemy te samo id co w //servers.xml//
* **loginPort** - wpisujemy jakiś nie używany port (nie będzie nam potrzebny)
* **gamePort** - wpisujemy tutaj port taki sam jak w //servers.xml//
* **loginOnlyWithLoginServer** - jako, że z tego serwera i tak nikt nie będzie się logował, zmieniamy to na true (usuniemy w ten sposób, nieprzyjemny dla oka efekt przeskoku na listę postaci w drugim serwerze
W analogiczny sposób możemy dodać nieskończenie wiele światów.
Trzeba tylko pamiętać, że za serwer do logowania robi nasz główny o loginPort=7171 i worldId=0, więc jeśli go wyłączycie to nie da się zalogować na inne światy.
Odnośnie //worldId// - najlepiej numerować po kolei. Maksymalnie może to być 99. Jeśli chcemy więcej, musimy już się pobawić :-P