=====Błędy które możemy napotkać=====
====serwer crashuje====
Żeby serwer odpalał się od razu po crashu (tzw. autorestarter) wystarczy zamiast "./TheForgottenServer" wpisać tylko "tfs"\\
Autorestarter zapisuje też log w pliku tfs-log, w katalogu w którym został uruchomiony.
====serwer offline====
Jeśli to się wyświetla mimo, że serwer jest uruchomiony, to najprawdopodobniej macie błąd w acc makerze, w linii 357 pliku config-and-functions.php, trzeba sprawdzić czy ta linia wygląda tak:
$sock = @fsockopen($config['server']['ip'], $config['server']['statusPort'], $errno, $errstr, 1);
Trzeba także upewnić się czy są poprawne uprawnienia:
chmod o+w config/serverstatus
Więcej informacji: [[http://tibia.net.pl/propozycje/140825-poradnik-jak-naprawic-status-graczy-online-w-acc-makerze.html]]
====boost::system::system_error====
terminate called after throwing an instance of 'boost::system::system_error'
what(): Invalid argument
Przerwane
najprawdopodobniej w config.lua wpisaliście hostname zamiast numeru IP lub nieprawidłowy IP
====brak bibliotek====
taki błąd:
theforgottenserver: error while loading shared libraries: libboost_date_time-gcc-mt-1_33_1.so.1.33.1: cannot open shared object file: No such file or directory
lub podobny.\\
Należy skopiować plik theforgottenserver lub TheForgottenServer z odpowiedniej wersji silnika w katalogu /pub/tfs na serwerze do Waszego katalogu z silnikiem, przykład:
cp /pub/tfs/0.3.5/theforgottenserver ~/silnik
====!pthread_mutex_destroy(&m)' failed====
theforgottenserver: /usr/include/boost/thread/pthread/mutex.hpp:45: boost::mutex::~mutex(): `!pthread_mutex_destroy(&m)' failed. Crash!
Najprawdopodobniej już na tym IP/porcie chodzi ots, najprawdopodobniej Wasz. Można to sprawdzić wpisując w putty (ssh) ps ax i sprawdzić czy jest jakiś proces tfs. Mogliście też wpisać złe ip/port.
====serwer online ale nie da się wbić====
Najprawdopodobniej to złe ustawienia w config.lua, a dokładnie dla pojedynczych [[ip]]:
dla 0.3.5 TFS
bindOnlyConfiguredIpAddress = “yes”
dla 0.3.6 TFS
bindOnlyConfiguredIpAddress = true
====Klonowanie itemów====
Częstym błędem administracji serwerów jest dawanie tzw namelocków. Gdy gracz ma zły nick lub obraźliwy game master daje namelock następnie gracz może se wybrać nowy nick i tu jest błąd. Gracz wybierając nick: Account Manager może klonować items. By zapobiegnąć klonowaniu rzeczy wystarczy albo nie dawać name locków albo przestawić jedną rzecz w config.lua a dokładnie linijkę:
namelockManager = false
====Plik nie istnieje?====
// jeśli widzisz coś podobnego//
Cannot load script: data/npc/scripts/Default.lua
Trzeba pamiętać, że system operacyjny jakim jest Linux rozróżnia wielkość liter, czyli dla przykładu, na systemie Windows nazwa pliku **tibia** jest równa **Tibia**, natomiast na linuxie nie są one takie same, więc trzeba o tym pamiętać. Gdy zdarzy nam się takie coś, trzeba w odpowiednim pliku zmienić ścieżkę, na faktycznie istniejący plik lub folder.