=====Błędy które możemy napotkać===== ====serwer crashuje==== Żeby serwer odpalał się od razu po crashu (tzw. autorestarter) wystarczy zamiast "./TheForgottenServer" wpisać tylko "tfs"\\ Autorestarter zapisuje też log w pliku tfs-log, w katalogu w którym został uruchomiony. ====serwer offline==== Jeśli to się wyświetla mimo, że serwer jest uruchomiony, to najprawdopodobniej macie błąd w acc makerze, w linii 357 pliku config-and-functions.php, trzeba sprawdzić czy ta linia wygląda tak: $sock = @fsockopen($config['server']['ip'], $config['server']['statusPort'], $errno, $errstr, 1); Trzeba także upewnić się czy są poprawne uprawnienia: chmod o+w config/serverstatus Więcej informacji: [[http://tibia.net.pl/propozycje/140825-poradnik-jak-naprawic-status-graczy-online-w-acc-makerze.html]] ====boost::system::system_error==== terminate called after throwing an instance of 'boost::system::system_error' what(): Invalid argument Przerwane najprawdopodobniej w config.lua wpisaliście hostname zamiast numeru IP lub nieprawidłowy IP ====brak bibliotek==== taki błąd: theforgottenserver: error while loading shared libraries: libboost_date_time-gcc-mt-1_33_1.so.1.33.1: cannot open shared object file: No such file or directory lub podobny.\\ Należy skopiować plik theforgottenserver lub TheForgottenServer z odpowiedniej wersji silnika w katalogu /pub/tfs na serwerze do Waszego katalogu z silnikiem, przykład: cp /pub/tfs/0.3.5/theforgottenserver ~/silnik ====!pthread_mutex_destroy(&m)' failed==== theforgottenserver: /usr/include/boost/thread/pthread/mutex.hpp:45: boost::mutex::~mutex(): `!pthread_mutex_destroy(&m)' failed. Crash! Najprawdopodobniej już na tym IP/porcie chodzi ots, najprawdopodobniej Wasz. Można to sprawdzić wpisując w putty (ssh) ps ax i sprawdzić czy jest jakiś proces tfs. Mogliście też wpisać złe ip/port. ====serwer online ale nie da się wbić==== Najprawdopodobniej to złe ustawienia w config.lua, a dokładnie dla pojedynczych [[ip]]: dla 0.3.5 TFS bindOnlyConfiguredIpAddress = “yes” dla 0.3.6 TFS bindOnlyConfiguredIpAddress = true ====Klonowanie itemów==== Częstym błędem administracji serwerów jest dawanie tzw namelocków. Gdy gracz ma zły nick lub obraźliwy game master daje namelock następnie gracz może se wybrać nowy nick i tu jest błąd. Gracz wybierając nick: Account Manager może klonować items. By zapobiegnąć klonowaniu rzeczy wystarczy albo nie dawać name locków albo przestawić jedną rzecz w config.lua a dokładnie linijkę: namelockManager = false ====Plik nie istnieje?==== // jeśli widzisz coś podobnego// Cannot load script: data/npc/scripts/Default.lua Trzeba pamiętać, że system operacyjny jakim jest Linux rozróżnia wielkość liter, czyli dla przykładu, na systemie Windows nazwa pliku **tibia** jest równa **Tibia**, natomiast na linuxie nie są one takie same, więc trzeba o tym pamiętać. Gdy zdarzy nam się takie coś, trzeba w odpowiednim pliku zmienić ścieżkę, na faktycznie istniejący plik lub folder.